środa, 20 sierpnia 2014

Powitanie!

Kolekcjonowanie monet to moja pasja od wczesnoszkolnych lat. Pierwsze egzemplarze otrzymywałem od rodziny, później wymieniałem duble z kolegami. Trzon kiełkującej kolekcji stanowiły monety z Polski oraz obiegówki z sąsiednich krajów. Kolekcja powoli się rozrastała, zbierałem właściwie wszystkie monety jakie trafiły w moje ręce, od początków emisji zbierałem również polskie dwuzłotówki GN (oraz wcześniejsze miedzioniklówki) oraz popularne monety ze strefy euro, a na przestrzeni lat moja kolekcja wzbogaciła się również o srebrne lustrzanki. Przez kilka następnych lat byłem właściwie tylko posiadaczem kolekcji, którą powiększałem jedynie o okazy zdobyte przy okazji zagranicznych podróży.

Od jakiegoś jednak czasu czułem potrzebę powrotu do hobby, usystematyzowania zbioru i pchnięcia go na nowy tor. Tematem przewodnim chciałbym uczynić przede wszystkim szeroko pojętą egzotykę i szczególnie interesujący mnie obszar państw hiszpańskojęzycznych. Z pewnością nie zabraknie tu monet z niewielkich tropikalnych wysp, czy państw nie uznawanych na arenie międzynarodowej.

Obiegowe chcę uczynić projektem, który nada mojej kolekcji spójny i ciekawy kształt. Na blogu zamierzam opisywać dotychczasowe zbiory oraz prezentować nabyte nowości.

Zapraszam więc w daleką podróż, która mam nadzieję, że pozwoli nam wszystkim powiększyć wiedzę na temat pieniądza używanego w odległych krajach – wczoraj i dziś!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz